Monday, November 14, 2016

Khasiat Lobak Ungu yang terkandung dalam Vivix Shaklee

Jom kenali VIVIX dengan lebih mendalam.

Hari ini mokde nak share salah satu ramuan Utama yang terkandung dalam VIVIX iaitu LOBAK UNGU.



Lobak ungu adalah salah satu daripada ramuan penting yang terdapat dalam tonik botanikal shaklee yang di panggil vivix. Ia mengandungi sumber terbaik Vitamin A, mengandungi phytokimia termasuk carotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes. Ia juga mengandungi antioksidan yang sangat mustajab.

Khasiat Lobak Ungu

1) Anti-Oksidan

Warna ungu pada lobak ini adalah disebabkan kompoun antioksidan yang dikenali sebagai anthocyanin. Antioksidan berfungsi untuk melawan serangan radikal bebas yang menyebabkan kerosakan sel secara kekal dan penyakit kronik seperti kanser, serangan jantung dan kolesterol tinggi.

Dengan menambahkan anthocyanin ke dalam diet seharian boleh membantu tubuh untuk menurunkan paras kolesterol jahat atau "LDL", disamping membantu melindungi sistem saraf terutamanya dalam otak yang memang sangat mudah rosak akibat oksidasi.

2) Rendah Kalori

Lobak ungu secara semualjadinya rendah kalori, jadi kita boleh makan lobak ungu ini sekerap yang kita mahu. 

1 cawan lobak ungu mentah memberi 25 kalori dan 5 gram karbohidrat (menurut Persatuan Diet Amerika). 1 cawan lonak ungu kukus mengandungi 50 kalori dan 10 gram karbohidrat. jadi ianya sangat sesuai untuk mereka yang sedang cuba untuk menurunkan berat badan

3)Tinggi Kandungan Serat

Serat ialah kompaun yang sangat bermanfaat dalam membantu penghadaman dan membantu tubuh untuk menyerap nutrien dengan lebih cepat. Untuk diet yang sihat, seorang lelaki memerl;ukan 38 gram serat setiap hari dan 25 gram bagi wanita.

Lobak ungu memberi 8 gram serat untuk setiap auns hidangan lobak ungu mentah.

Serat yang terkandung dalam lobak ungu adalah mudah larut, meneyrap air dalam saluran penghadaman dan membentuk kandungan seperti gel. Bila kandungan ini melalui saluran pembuangan, ia dapat membantu menurunkan kolesterol dalam darah dan menstabilkan paras gula dalam darah juga.


Maka, tak rugi jika anda mula mengamalkan vivix sebagai supplemen harian anda. 

Salam sayang,
Mokde


Pengedar Shaklee Ipoh & Sungai Siput (COD Sungai Siput, Kuala Kangsar, Chemor, Tanjung Rambutan, Hulu Kinta, Tambun) dan juga Pengedar Shaklee Bota (COD Seri Iskandar, Bota Kanan, Lambor Kanan, Pulau Tiga, Kg gajah)

POS ke seluruh Malaysia

WHATAPS/MSG : 0189555760
EMAIL : sihazlee@gmail.com
FANPAGE & INSTAGRAM : Kedai Mokde
FB : Norfasihah sabran

No comments:

Post a Comment