Thursday, May 19, 2016

KHASIAT BAWANG PUTIH YANG MUNGKIN BELUM ANDA KETAHUI

Assalamualaikum

Bawang putih mentah? Mokde pernah try makan..rasanya pedas sedikit dan baunya agak kuat. Tetapi tahukah kita bawang putih ni sangat la bagus. Dulu masa Mokde tiada lagi kesedaran mengenai penjagaan kesihatan ni, Mokde paling tak suka kalau dalam makan terlebih rasa bawang putih, mesti tekak rasa tak sedap dan macam nak muntah balik..huhuhu..punya la teruk kan...aiisshhhh



Dalam masakan orang cina bawang putih menjadi satu kemestian, wajib ada. Sebab bawang putih ni mempunyai kandungan nutrien iaitu sumber mineral utama untuk kesihatan manusia.

Sekarang apabila Mokde dah baca banyak khasiat bawang putih ni, baru lah Mokde lebihkan penggunaan bawang putih dalam masakan harian di rumah.

Bawang putih berfungsi sebagai anti bakteria dan adalah sangat baik untuk mengelakkan penyakit serangan jantung serta mengurangkan tekanan darah tinggi dan penyakit kanser.

Kajian saintis juga mendapati bawang putih mampu mengurangkan penyempitan kolesterol pada saluran darah manusia. ia juga dapat mengurangkan kandungan gula dalam badan dan mengurangkan batuk.

Selain itu juga, bawang putih mempunyai khasiat sebagai antibiotik semulajadi di dalam tubuh manusia. Ianya membantu meningkatkan imun sistem badan untuk melawan jangkitan kuman. 

Kalau hari-hari makan bawang putih mentah ni rasanya Mokde pun tak lalu.hihi.. Itu sebab Shaklee ini bijak mengeluarkan khasiat bawang putih ini di dalam bentuk tablet yang mana amat mudah untuk ditelan hari-hari.
GARLIC COMPLEX

  • Dibuat dari bawang putih jenis premium, bebas dari racun perosak dan di tanam secara organik di California, USA diwaktu musim panas.
  • Dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100% Allicin aktif (tidak semua tablet garlic yang dijual dipasaran mengandungi Allicin aktif)
  • Dwi teknologi digunakan untuk mengawal bau garlic


Setiap 2 tablet membekalkan 1000mg ekstrak garlic tulen yang mengamai dengan 2 ulas garlic segar.



MANFAAT UTAMA

Mengandungi Spearmint
mempertingkatkan sistem penghadaman , fungsi jantung

Antibiotik yang selamat dan semulajadi
ianya selamat untuk kegunaan jangka panjang untuk mempertingkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selesema, kulat, virus dan yis candida.

Menghalang Alergi
mempertingkatkan penyakit berkait sistem imun seperti hidung yang sensitif, sinus, alergi, asthma, selesema 

Mempertingkatkan sistem penghadaman
Formula uniknya mampu mempertingkatkan masalah berkaitan penghadaman seperti kembung perut, gastrik, ketidakhadaman.

Memoderatkan tekanan darah tinggi
kajian menunjukkan pengambilan 2-4 tablet garlic akan menurunkan darah tinggi dengan 8 point

Detoksifikasi
Garlic mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, Plumbum dan kadmium adalah logam toksik yang akan menaikkan tekanan darah. Tambahan lagi, garlic mampu melindungi sel-sel darah kemusnahan dari logam dan menghalang kerosakkan hati oleh bahan kimia.

Menurunkan kolesterol
menurunkan kolesterol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan bekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.

Mencegah kanser
Membantu mengelak dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan pencetus kejadian kanser

Menstabilkan Glukos
Menolong menstabilkan glukos didalam tubuh badan kita.


Berminat untuk membeli GARLIC COMPLEX boleh hubungi Mokde ye. Mokde sedia dan gembira membantu anda.

Pengedar Shaklee Ipoh (COD Sungai Siput, Kuala Kangsar, Chemor, Tanjung Rambutan, Hulu Kinta, Tambun) dan juga Pengedar Shaklee Bota (COD Seri Iskandar, Bota Kanan, Lambor Kanan, Pulau Tiga, Kg gajah)

POS ke seluruh Malaysia

WHATAPS/MSG : 0189555760
EMAIL: sihazlee@gmail.com
FANPAGE: Kedai Mokde
FB: Norfasihah Sabran

No comments:

Post a Comment